Saturday, December 5, 2009

VERSLAG PROBLEMEN ONMIDDELLIJK

De Fair Credit Billing Act (FCBA) en Electronic Fund Transfer Act (EVA) het vaststellen van bescherming tegen verlies of diefstal van krediet-of debetkaarten, en de procedures voor het oplossen van fouten op de krediet-en bankrekening uitspraken die kunnen bestaan uit:

 Credit kosten of elektronische overschrijvingen fonds dat u - of iemand die u hebt gemachtigd om uw account te gebruiken - niet heeft gedaan;


 Credit kosten of elektronische fonds overdrachten die onjuist worden vastgesteld of het verkeerde bedrag of de datum te tonen;


• berekenings-of soortgelijke fouten;


• een gebrek aan goede afspiegeling betalingen of kredieten, fonds of elektronische overschrijvingen;


• niet mailing of leveren krediet facturering verklaringen naar uw huidige adres, zolang dat adres werd ontvangen door de kredietgever schriftelijk en ten minste 20 dagen voor de periode eindigend facturering, en


• Credit kosten of elektronische overschrijvingen fonds waarvoor u een verklaring of documentatie, vanwege een mogelijke fout.




Voor creditcards


De FCBA is algemeen van toepassing op "open einde" credit rekeningen - die, creditcards en doorlopende kosten rekeningen, zoals rekeningen warenhuis. Het is niet van toepassing op leningen of verkoop op krediet die worden betaald volgens een vast schema totdat het volledige bedrag wordt terug betaald, zoals een auto lening.


Verloren of gestolen kredietkaarten


Onder de FCBA, is uw aansprakelijkheid voor verloren of gestolen kredietkaarten beperkt blijven tot $ 50. Als het verlies alleen je credit card nummer (niet de kaart zelf) gaat, heb je geen enkele aansprakelijkheid voor ongeoorloofd gebruik. Het is het beste uw creditcardmaatschappij onverwijld te melden bij het ontdekken van het verlies. Veel bedrijven hebben gratis nummers en 24-uurs service om te gaan met dergelijke noodsituaties. Altijd follow-up met een brief en bewaar een kopie voor uw administratie.


Billing fouten


De schikking FCBA procedures van toepassing op geschillen over "facturatie fouten" voor open-end accounts, inclusief ongeoorloofde kosten (je kan niet aansprakelijk worden gesteld voor meer dan $ 50 voor onbevoegden krediet kosten); kosten voor goederen of diensten die u niet akkoord ging of niet zoals geleverd is overeengekomen; kosten die onjuist worden vastgesteld of het verkeerde bedrag of de datum te tonen; math fouten, het niet op juiste afspiegeling betalingen of kredieten, niet mailing of het leveren van krediet facturering verklaringen naar uw huidige adres, als het adres werd ontvangen door de schuldeiser in schriftelijk en ten minste 20 dagen vóór de facturering eindigde, en de kosten waarvoor u een uitleg of documentatie, vanwege een mogelijke fout.




Om gebruik te maken van de consument de FCBA's bescherming voor fouten op uw account, schrijf naar de schuldeiser op het adres gegeven voor "vragen over facturering," niet het adres voor het verzenden van uw betalingen. Vermeld uw naam, adres, rekeningnummer en een beschrijving van de facturering fout. Stuur uw brief, zodat zij tot de schuldeiser binnen 60 dagen na de eerste factuur met de fout naar je verzonden. En als u uw brief per aangetekende post met ontvangstbewijs, heb je het bewijs dat de schuldeiser ontvangen. Inclusief exemplaren (geen originelen) van de verkoop slips of andere documenten ter ondersteuning van uw standpunt. Bewaar een kopie van uw geschil brief.


De schuldeiser moet erkennen uw geschil schriftelijk binnen 30 dagen nadat het is ontvangen, tenzij het probleem is opgelost binnen die periode. De schuldeiser moet een onderzoek en een correctie van de fout of uitleggen waarom het wetsvoorstel wordt verondersteld juist te zijn, binnen twee factureringscycli (maar niet meer dan 90 dagen), tenzij de schuldeiser een permanente krediet biedt plaats. U mag weigeren de betaling van het bedrag van het geschil en alle gerelateerde financieringskosten en de schuldeiser kan geen enkele actie ondernemen om dit bedrag te verzamelen tijdens het geschil.


Voor debetkaarten



De EVA is van toepassing op elektronische overboekingen - transacties met geldautomaten (pinautomaten), debetkaarten en andere point-of-sale debet transacties, en andere elektronische banktransacties dat kan resulteren in de terugtrekking van geld van uw bankrekening.




Verloren of gestolen betaalkaarten



Als iemand uw debetkaart, gebruikt of maakt andere elektronische fonds transfers, zonder uw toestemming, kan je verliezen van $ 50 tot $ 500 of meer, afhankelijk van wanneer u het verslag van het verlies of diefstal. Als u het verlies verslag binnen twee werkdagen nadat u het probleem te ontdekken, zult u niet verantwoordelijk zijn voor meer dan $ 50 voor ongeoorloofd gebruik. Echter, als je niet het verlies binnen twee werkdagen na je je realiseert dat de kaart ontbreekt, maar je haar verlies verslag binnen 60 dagen na uw verklaring is verstuurd naar je, kan je verliezen zo veel als 500 dollar als gevolg van een niet-erkende terugtrekking . En, als u geen ongeautoriseerde overdracht of intrekking verslag binnen 60 dagen na uw verklaring is opgestuurd naar u, loopt u het risico ongelimiteerd verlies. Dat betekent dat je kon al het geld verliezen in uw account en het ongebruikte deel van uw maximale kredietlijn vastgesteld voor rekening-courant.


Sommige financiële instellingen kunnen vrijwillig cap uw aansprakelijkheid bij $ 50 voor bepaalde soorten transacties, ongeacht wanneer je het verslag van het verlies of de diefstal, omdat dit vrijwillig is, kan hun beleid te wijzigen op elk moment. Vraag uw financiële instelling over haar aansprakelijkheid beperkt.


EFT fouten

Fout De EVA-procedures van toepassing op bepaalde problemen. Dit kan omvatten:

• elektronische overboekingen die u - of iemand die u hebt gemachtigd om uw account te gebruiken - niet hebben gemaakt;

• onjuiste fonds elektronische overschrijvingen;

• fonds weggelaten elektronische overschrijvingen;

• een gebrek aan goede afspiegeling elektronische overboekingen, en

• Elektronische overboekingen voor wie u vragen om een uitleg of documentatie, vanwege een mogelijke fout.




Om gebruik te maken van de fout van de EVA-resolutie van de procedures, moet u aan uw financiële instelling van het probleem niet later dan 60 dagen na de aangifte waarin het probleem of de fout is verzonden. Hoewel de meeste financiële instellingen een gratis nummer om het probleem te melden hebt, moet u de follow-up schriftelijk. Voor de detailhandel aankopen, uw financiële instelling heeft tot 10 werkdagen om te onderzoeken na ontvangst van uw melding van de fout. De financiële instelling moet u zeggen de resultaten van haar onderzoek binnen drie werkdagen van het voltooien van haar onderzoek. De fout moet worden gecorrigeerd binnen een werkdag na de vaststelling van de fout is opgetreden. Indien de instelling meer tijd nodig heeft, kan het tot 90 dagen, in veel situaties, om het onderzoek - maar alleen als het geld geeft het geschil aan uw account binnen 10 werkdagen na ontvangst van de kennisgeving van de fout, terwijl het beoordelingen uw zorgen.


Voor waarde is opgeslagen kaarten


De FCBA en de EVA mag niet worden opgeslagen waarde kaarten of transacties met hen, zodat u niet kunnen worden gedekt voor het verlies of misbruik van de kaart. Echter, waarde is opgeslagen kaarten nog nuttig kan zijn voor microbetalingen en andere kleine aankopen online omdat ze kunnen worden handige en - in sommige gevallen - bieden anonimiteit. Voordat u een opgeslagen waarde kaart of een andere vorm van e-geld kopen de uitgevende instelling verzoeken om schriftelijke informatie over de kenmerken van het product.


Ontdek dollar van de kaart te beperken, of het nu herlaadbare of wegwerp, als er een vervaldatum, en eventuele vergoedingen te gebruiken, te laden of lossen (terug te sturen voor een restitutie) van het product. Tegelijkertijd, vraag over je rechten en verantwoordelijkheden. Bijvoorbeeld, de uitgevende instelling biedt enige bescherming in het geval van een verloren, gestolen, misbruikt, of defecte kaart, en die noem je als je een vraag of een probleem met de kaart hebben?

No comments:

Post a Comment